Polnisches Kulturzentrum e.V. in Frankfurt am Main
Kategorie: Wszystkie | AKANT | Adam Lizakowski | Adam Mann | Autoren - Literatur | BOLEK | Bohdan Poręba | Bücher - książki - Bibliothek | Chiny | Chopin | Classik Kult | DUDEK | Dankhaus - Niemcy w USA | Deutsches-Polen Institut | Die Romanfabrik | Domfestspiele St. Blasien | France | Fundacja Monumentum Iudaicum Lodzense | GALERIA PHOTOZONA | Galeria DAP | Giertych | HERODY/ Herodenspiel von Stefan KOSIEWSKI | Heinrich Heine | Helmut Schmidt | Hessens Partnerregion Wielkopolska | Hiperrealizm | Janusz Sporek, NY | Jerzy Grupiński | Jerzy Lewczyński | Jerzy Piątkowski, | Jurij Sowinskij | KUNSTHISTORISCHES MUSEUM WIEN, | Karolina Jakubowska | Kongres Kultury Polskiej | Krzemieniec, Borysław | Krzysztof Gąsiorowski | Lech Klekot | Lech Kowalski | Lesung, Veranstaltung | Leszek Dlugosz | Literaturübersetzer | Maksymilian Biskupski | Manfred Hainz Rogalski | Miroslaw Rogala | NOBEL | New Jersey | Oper | Ostsee-Akademie | P.E.N. | Podiumsdiskussion | Podstawy Narodowe | Poznań | PresseClub München e.V. | Remigiusz Dulko | SLAM POEtry | SOKOLNIKI | Slovak Union of Artist - Únia slovenských spisovateľov, umelcov a kultúrnych tvorcov | Stanisław Krawczyk | Stanisław Srokowski | Stefan Kosiewski | Tabor | Theatre | ZPAP | Zarząd Fundacji Książąt Czartoryskich | Zbigniew Herbert | Zeitschrift | Zydzi w Polsce | Złoczyńcy i Zabytki, pod ochorną | arka | art | arte | artyści - foto - sztuka - video | baum auf dem huegel (vormals Sakamoto) | broadrippleart | die Rundfunk Orchester und Chöre | documenta, Kunsthalle Fridericianum | film | goEast Wiesbaden | jazz | jewish | ks. Piotr Paweł Maniurka | muzeum | pobocza | sZAFa
RSS
środa, 13 maja 2009
Andrzej Jagodzinski Trio - Pekin 24.05.2009 Forbidden City Concert Hall
 

Niestety nazwalbym to mikro tournee, ktore odbedzie sie tylko w Pekinie.
Koncerty  zamkniete wiaza sie z tym, ze sponsorzy placa honorarium muzykom i zapraszaja na nie swoich partnerow czy przyjaciol. Dzieki temu mozna pozyskac czesc srodkow na otwarty koncert i wyjazd grupy do Chin. Moge tylko zdradzic, ze jedna z takich imprez dla zamknietej publicznosci odbedzie sie w ekskluzywnym miejscu w Pekinie Legation Quarter. Wiem ze na widowni obecna bedzie smietanka biznesowo-artystyczna miasta, wiec mimo wszystko to rowniez doskonala promocja Polski.
W planach byly jeszcze dwa  inne koncerty w tym rowniez w Szanghaju, ale mamy kryzys i niestety sponsorzy nie garna sie do wspieranie imprez kulturalnych, szczegolnie tysiace kilometrow od Polski. Prosze mi wierzyc pukalem do wielu drzwi.  Ambasade rowniez dopadl kryzys, ma pociety budzet i nie ma mowy o wspieraniu takich przedsiewziec. Mysle ze w najblizszych latach jesli Chinczycy sami nie zaprosza polskiego artysty (oplacajac wszystkie koszty) i nie bedzie mozna liczyc na polski biznes wypada zapomniec o wydarzeniach kulturalnych w Chinach z udzialem Polakow.
Osobiscie uwazam, ze przyjazd polskiego artysty nawet na jeden koncert do Chin to sukces. Moim glownym celem bylo sprowadzenie ich na Nine Gates Festiwal (odwiedzam ten Festiwal od trzech lat) i to sie udalo. Pierwszy raz organizuje takie przedsiewziecie i mimo to, ze do niego doplacam jesli zdrowie pozwoli chcialbym w przyszlym roku zorganizowac jeden lub dwa wyjazdy polskich muzykow.
Bedziemy mieli rocznice 200-lecia urodzin Chopina, wiec na pewno jeden z wykonawcow bedzie gral jego muzyke, czy klasycznie czy na jazzowo to sie zobaczy. Wtedy zahaczymy o Szanghaj.
Tak na marginesie Polacy narzekaja ze nasza kultura nie jest obecna w Chinach i czesto padaja slowa zrobmy cos. Wiec probuje cos zrobic, ale jak tych samych Polakow pytalem o pomoc w organizacji tego tourne po prostu cisza i odwracanie glowy.  http://groups.yahoo.com/group/polska-chiny/message/4203

Panie Jarku
Jazz oczywiście to nie pop, house, rap lub techno, to rzeczywiscie muzyka niszowa, ale ja uwazam ze w Chinach dziala prawo liczb i przy minimalnej promocji mozna zapelnic sale. Jest kilka miejsc w Pekinie jak East Shore Jazz Club czy CD Jazz Club, gdzie w czasie koncertow kluby sa pelne. Slyszalem ze w Szanghaju w Szanghaj Jazz Clubie rowniez dzieje sie wiele ciekawego. Na samym Festiwalu bywa roznie, poniewaz trudno zapelnic sale na 1400 osob (nie jest to typowa sala dla koncertow jazzowych), ale i to sie czasami udaje, bo sam uczestniczylem w koncertach, gdzie byl po prostu full. Generalnie 60-70% sali na koncertach podczas Festiwalu jest zapelnione (czyli ponad 800 osob, wiec chyba to niezly wynik). Z moich obserwacji widac, ze jest zapotrzebowanie na jazz w Chinach, np. w tym roku Festiwal organizowany bedzie rowniez w innych pekinskich salach, m.in na Uniwersytecie Pekińskim. Niestety w jazzie nie jest tak, jak na scenie undergroundowej ze występujący bierze czesc zyskow z biletow. W jazzie obowiazuja kontrakty, stawki, nie ma improwizacji organizacyjnej, zyski biletow to sprawa organizatora. Tak wiec jesli organizator nie partycypuje w kosztach wtedy pozostaja sponsorzy.
Moim celem, nazwe to moze gornolotnie jest promocja kultury polskiej, a moze bardziej naszego kraju poprzez jazz i muzyke powazna. Dlatego do swoich przedsiewziec bede szukal wykonawcow, ktorzy maja juz jakas marke na swiecie, sa znani i szanowani, ktorzy wnosza cos nowego do muzyki. Szczerze mowiac scena undergroundowa nie jest dobry miejscem do tych celow. Spotkalem czlowieka, ktory wysylal mlode polskie zespoly do USA i Kanady szybko zrezygnowal bo mial mase klopotow z lamaniem miejscowego prawa przez wykonawcow wlacznie. Ale kto wie, dyrektor Festiwalu Nine Gates to przyjaciel Cui Jiana, wiec moze wspolnie z nim uda sie cos zorganizowac. Pozostaje jednak kwestia jezykowa, bo zespoly ktore rzeczywiscie nadaja sie do takiego wyjazdu nie spiewaja po angielsku.
Na razie ciesze sie ze dojdzie do pierwszego projektu. Zanim zaprosilem Andrzeja Jagodzinski Trio do Pekinu zrobilem male badanie rynku wsrod chinskich przyjaciol, darujac im plyty muzykow, a oni stwierdzili, ze to jest strzal w dziesiatke. Słyszalem, od dyrektora Festiwalu, ze ludzie dzwonia do niego i gratuluja zaproszenia Polakow pytajac o bilety na Festiwal. Nie wiem czy to czysta kurtuazja z jego strony, ale przekonam sie o tym osobiscie na koncercie liczac frekwencje na sali. Faktem natomiast bezspornym jest, ze poprzez moja przyjaciolke dowiedzialem sie, ze Sidney Shapiro (nie musze chyba tłumaczyc kto to) bardzo chce zobaczyc ten koncert, wiec organizujemy dla niego specjalny VIP treatment. Bedzie rowniez Cui Jian. Pierwszy krok zostal zrobiony wiec mam nadzieje ze w przyszlym roku juz latwiej mi bedzie organizowac podobne wyjazdy.
Zapraszam jeszcze raz goraco Polakow mieszkajacych w Pekinie do Forbidden City Concert Hall w niedziele 24 maja. http://groups.yahoo.com/group/polska-chiny/message/4206

Panie Jarku
Rozumiem rozgoryczenie, jak rowniez Pana watpliwosci oraz pytania. Prawdopodobnie jakbym nie organizowal wyjazdu Jagodzinski Trio do Chin ubozszy o pewna wiedze mialbym podobne przemyslenia.
Generalnie zajmuje sie biznesem, a sprawe organizacji imprez kulturalnych w Chinach traktuje hobbystycznie i robie to pierwszy raz zbierajac kolejne doswiadczenia. Nasza wymiana pogladow moze da innym czytajacym posty troche informacji ktore pomoga uniknac im pewnych bledow w przyszlosci przy podobnych przedsiewzieciach.
Ranee Lee gra w Szanghaju w ramach Festiwalu Nine Gates.
Wlasciciel klubu mial do wyboru kilku wykonawcow Festiwalu w tym Jagodzinski Trio, ale z racji tego, ze nasi muzycy musza byc w Polsce 28 maja koncert dwa dni pozniej nie wchodzil w rachube. Wlasciciel wybral Ranne i pokryl wszystkie koszty oraz honorarium muzykow - wcale nie male pieniadze, wiec raczej jestem pewien, ze przy pelnej sali nawet 80 RMB za bilet nie zwroci tych kosztow.
Zamknieta impreza to niestety wymog sponsora. On wspomaga finansowo wyjazd w zamian za ... w tym przypadku impreze zamknieta. Mimo to uwazam, ze jesli np chodzi o Legation Quarter prosze zobaczyc jakie to miejsce i jacy ludzie tam przychodza. To eksluzywny punkt na mapie kulturalnej miasta. Tutaj nie tylko znajduje sie droga restauracja czy bar, ale rowniez sale wystawowe i naprawde pokazuja sie tam najlepsi w swoich dziedzinach artysci z calego swiata. Z drugiej strony czerwona burzuazja ma kase i moze jesli im sie spodoba koncert w przyszlosci beda sponsorowac lub zapraszac innych przedstawicieli polskiej kultury.
O wspolnym i prawdziwym jam session rowniez pomyslano prawdopodobnie odbedzie sie ono 27 maja, ale jeszcze nie wiem gdzie. Prawdziwe jam session polega na tym, ze organizowane jest spontanicznie. W planach jest konczacy wieczor gdzie spotkaja sie wszyscy muzycy bioracy udzial w Festiwalu, takze bedzie okazja do wspolnego muzykowania. Malo tego nasi muzycy calkowicie za darmo wezma udzial w dwugodzinnych warsztatach dla uczniow pekinskiego konserwatorium.
W sprawie wynajecia firm, ktore zajmuja sie organizacja podobnych imprez w Chinach odradzam poniewaz ich stawki sa zabojcze. Nawet jesli zrezygnowalby Pan z wielkich wymagan nie wyrobilby Pan na oplacenie ich serwisu. Osobiscie nie potrzebuje takiej pomocy, poniewaz od 10 lat dzialam w Chinach (mieszkalem w Pekinie 5 lat), wiec wiem do jakich drzwi zapukac. Widzialem kiedys cennik takiej firmy i jakbym chcial wynajac taka agencje to za kaske ktora musialbym im oddac zorganizowalbym 4 koncerty Jagodzinskiego Trio w tym rowniez w Szanghaju plus zostaloby jeszcze na bilety lotnicze dla czlonkow grupy.
Co do jedzenia podczas koncertow, siedzenia w kurtkach, telefonach komorkowych to prawda, kazdy kto byl na koncercie w Chinach z tym sie spotkal. Kiedys bylem na Pendereckim w Pekinie i mimo ze komora dzwonila w drugim rzedzie od dyrygenta nie przerwal on koncertu i gral dalej. Coz taki folklor. Ale to sie zmienia i w ostatnim roku coraz rzadziej spotykalem takie sytuacje. Niech jednak zaklady pracy kupuja dalej bilety dla swoich pracownikow, bo dzieki temu mozna zaliczyc naprawde swietny koncert, siedzac w dobrym miejscu, placac konikowi przed drzwiami 20RMB za bilet o nominalne 150 czy 200 RMB.

Pozdrawiam
Grzegorz Golojuch
www.goldendragonlink.com
http://groups.yahoo.com/group/polska-chiny/message/4208 
piątek, 08 maja 2009
Chopin, Man Li Szczepańska w Chinach
sowa

Chopin, Man Li Szczepańska w Chinach

Z Chopinem do Chin

25 letnia Man Li Szczepańska koncertowała już we wielu
krajach Unii Europejskiej oraz na Ukrainie i Białorusi, na
Bliskim i Dalekim Wschodzie W Chinach i Hong Kongu występowała już jako
dziecko. W marcu 2008 r.uczestniczyła w koncercie podczas odsłonięcia pomnika Fryderyka Chopina w Pekinie.
W ostatnich latach odbywała indywidualne tournee po Chinach. Grała
m.in koncerty w Dalian. Od połowy maja towarzyszyć będzie pianistce znana krakowska sopranistka Ewa Warta-Śmietana z pieśniami kompozytorów polskich, ariami musicalowymi i operetkowymi.

Pozycjami wokalnymi koncertu będą cztery pieśni kompozytorów polskich:
Życzenie Fryderyka Chopina, Prząśniczka Stanisława Moniuszki, Zosia Stanisława Niewiadomskiego i Odejdź Jasiu od okienka Feliksa Nowowiejskiego. Dwie pieśni Ludomira Różyckiego: Dzwoń dzwoneczku, dzwoń i Rajski ptak.

Tekst: Adam Mikowski
Fot. Wiesław Adamik

magazyn europejski   sowa

Dziękuje SOWIE za zainteresowanie koncertami chopinowskimi pianistki Man Li Szczepańskiej z Krakowa w Chinach
----- Original Message -----
From: "Wiesław Adamik"
Sent: Friday, May 08, 2009 2:19 PM
Subject: Zaczynam przesyłać informacje o tournee w Chinach pianistki Man Li z Krakowa
http://sowa-frankfurt.ning.com/video/koncert-w-szanghaju-na-100

Klasyfikacja: 0/5 gwiazdki/gwiazdek
Znaczniki: chopin, man_li
Widoki: 1
Lokalizacja: Kraków, Chiny

http://sowa-frankfurt.ning.com/photo/chopin-man-li-szczepanska-w

niedziela, 03 maja 2009
święto flagi w Chinach realnego kapitalizmu
Z Twojego albumu:
SOWA

Sejm uchwalił 2 maja "świętem flagi" dla chcących w maju świętować, żeby pijaków na posadach w Polsce z trzydniówki alkoholowej nie wyrywać, bo pandemia delirum tremens groźniejsza może być w skutkach dla Chazara na urzędzie, niż świńska grypa.
http://sowa-frankfurt.ning.com/photo/swieto-flagi-w-chinach

czwartek, 15 maja 2008
Opowieść o Tybecie. Rozmowy z Dalajlamą. Targi książki on-line
Opowieść o Tybecie. Rozmowy z Dalajlamą

Thomas Laird:  Opowieść o Tybecie. Rozmowy z Dalajlamą

http://merlin.pl/Opowiesc-o-Tybecie-Rozmowy-z-Dalajlama_Thomas-Laird/browse/product/1,592275.html;jsessionid=C6F4799E657BA50833C6713C6D4F4ED0.LB1

----- Original Message -----
From: Sklep Internetowy
Sent: Thursday, May 15, 2008 5:59 AM
Subject: Targi książki on-line

 

Witamy ze sklepu internetowego



53 Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie
Promocja 25% taniejPrzewodnik po targach
Spotkania z autoramiPremiery i nowości
Książki z autografemGość honorowy - Izrael
środa, 09 kwietnia 2008
Instytut Konfucjusza w Lipsku. Dr Nevermann: interkulturalne kompetencje podstawą sukcesów wymiany we wszystkich dziedzinach

Konfuzius-Institut an Universität Leipzig eröffnet


"Mit der Einrichtung des Konfuzius-Instituts an der Universität Leipzig entsteht in Sachsen eine zentrale Serviceeinrichtung und ein Kompetenzzentrum, von dem auch alle anderen sächsischen Hochschulen in erheblichem Maße profitieren werden", so Sachsens Staatssekretär für Wissenschaft und Kunst, Dr. Knut Nevermann, heute aus Anlass der Eröffnung des Instituts in Leipzig. Die Vermittlung interkultureller Kompetenzen, das Verstehen fremder Länder und Kulturen, Kenntnisse über deren geschichtliche und politische Entwicklung und über ihre wissenschaftlichen und wirtschaftlichen Erfolge seien Grundlage für einen friedlichen Austausch auf allen Gebieten, so der Staatssekretär. China begegne diesem Interesse seit mehreren Jahren mit der Gründung von Konfuzius-Instituten auf allen Kontinenten.
Gerade vor dem Hintergrund der aktuellen politischen Auseinandersetzungen und der bevorstehenden Olympiade, die China immer stärker in den Blickpunkt des öffentlichen Interesses gerückt hätten, sei es umso wichtiger, sich mit den auch in Sachsen nur unzureichend vorhandenen Kenntnissen über China, auseinanderzusetzen.

Nicht ohne Grund, so Knut Nevermann weiter, werde das neue Zentrum für die Vermittlung von China-Kompetenz in den Bereichen Kultur, Wissenschaft, Politik und Wirtschaft gerade an der Universität Leipzig eröffnet. Die Universität verfüge mit dem Ostasiatischen Institut über eine der ältesten deutschen Einrichtungen, an denen über China geforscht werde. 27 Prozent der derzeit 1800 in Sachsen studierenden chinesischen Studenten seien an der Universität Leipzig eingeschrieben. Besonders beliebt seien dabei die Studiengänge Wirtschaftswissenschaften, Informatik und Deutsch als Fremdsprache.

China stellt derzeit die stärkste Gruppe ausländischer Studierender in Sachsen. Insgesamt gibt es zurzeit rund 40 Kooperationsbeziehungen bzw. Hochschulvereinbarungen mit chinesischen Hochschulen. Der weitere Ausbau der sächsischchinesischen Beziehungen sei für beide Länder von großem Wert, so Staatssekretär Nevermann. Staatsministerin Dr. Eva-Maria Stange werde daher Anfang Mai mit Vertretern sächsischer Forschungs- und Kultureinrichtungen sowie Hochschulen in die chinesische Partnerprovinz Hubei reisen, um den Ausbau der Zusammenarbeit zu intensivieren.

----- Original Message -----
Sent: Wednesday, April 09, 2008 4:00 PM
Subject: [SMWK] Dr. Knut Nevermann: "Vermittlung interkultureller Kompetenzen ist Grundlage für den Austausch"
czwartek, 27 marca 2008
po aktach przemocy komunistycznej premier Tusk zapowiedział, że nie weźmie udziału w ceremonii otwarcia Igrzysk w Pekinie
Jak dowiaduje się DZIENNIK, Polska rozważa także inicjatywę dyplomatyczną, która skłoni do bardziej zdecydowanego stanowiska Unię Europejską. "Chcemy wzbudzić większe zainteresowanie tym problemem" - przyznaje wiceminister spraw zagranicznych Ryszard Sznepf.
czwartek, 27 marca 2008
Abramczyk, Albin, Aniołek... Lista podpisów o polskich nazwiskach, chińszczyzna, list do premiera w Polsce, detabuizaja: Tybet

Wyświetl podpisy z przedziału: [1-500] [501-1000] [1001-1500] [1501-2000] [2001-2500] [2501-3000] [3001-3500] [3501-4000] [4001-4500] [4501-5000] [5001-5500] [5501-6000] [6001-6500] [6501-7000] [7001-7500] [7501-8000] [8001-8500] [8501-9000] [9001-9500] [9501-10000] [10001-10500] [10501-11000] [11001-11500] [11501-12000] [12001-12500] [12501-13000] [13001-13500] [13501-14000] [14001-14500] [14501-15000] [15001-15500] [15501-16000] [16001-16500] [16501-17000] [17001-17500] [17501-18000] [18001-18500] [18501-19000] [19001-19500] [19501-20000] [20001-20500] [20501-21000] [21001-21500] [21501-22000] [22001-22500] [22501-23000] [23001-23500] [23501-24000] [24001-24500] [24501-25000] [25001-25500] [25501-26000] [26001-26500] [26501-27000] [27001-27500] [27501-28000] [28001-28500] [28501-29000] [29001-29500] [29501-30000] [30001-30500] [30501-31000] [31001-31500] [31501-32000] [32001-32500] [32501-32523]

http://www.tybet2008.pl/index.html#podpisy

Du befindest dich in der Kategorie: Polonia - polnische Diaspora

Montag, 09. Januar 2006

Jan Kobylanski - Prezes USOPAL: Ryszard SZNEPF, syn Oswalda SZNEPFA

Von direktion, 22:07

Oswald Sznepf   - sędzia Wojskowego Sądu Rejonowego Rzeszów

Kat Narodu Polskiego, ojciec wiceministra Ryszarda Sznepfa

 doradcy w MSZ ds. rozbijania POLONII

  

 

III.  Sądownictwo i prokuratura

Oswald Sznepf   - sędzia WSR Rzeszów

http://www.polonica.net/mordercy_Polakow.htm

 

Marco del Pino (tambien Marco da Siena: Virgen con Nino y Bajo Velo San Jose y San Juan

http://usopal.blox.pl/html/1310721,262146,169,170.html?9,1

http://sowa.beeplog.de/17379_62864.htm
poniedziałek, 11 czerwca 2007
12-13 czerwca 2007 w Collegium Maius UJ „China. Confucian Tradition – towards the New Century”

W dniach 12-13 czerwca 2007 w Collegium Maius UJ odbędzie się konferencja organizowana przez Instytut Konfucjusza we współpracy w Katedrą Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Podczas konferencji swoje referaty zaprezentują wybitni uczeni specjalizujący się w tematyce chińskiej. Wkrótce na naszej stronie internetowej pojawi się więcej szczegółów. Serdecznie zapraszamy.
Program konferencji dostępny jest tutaj.

http://hwww.instytutkonfucjusza.pl

poniedziałek, 05 marca 2007
Na odsłonięcie pomnika Chopina do Shanghaju przeleciała się delegacja Rządu i Sejmu na czele z Wicemarszałkiem

 FOTO  

(o Autorze

  • Instytut Fryderyja Chopina w Shanghaju
    Instytut Fryderyka Chopina w Shanghaju
    00:23 | 948 KB

W ubiegla sobote dokonano uroczystego odsloniecia pomnika Chopina w Parku
Zhongshan w Shanghaju; na uroczystosci obecnych bylo wielu przedstawicieli
wladz obu stron, w tym naszego wicemarszalka sejmu, wiceministra kultury i
spuscizny narodowej (tak sie to chyba nazywa), bylego ambasadora RP w
Pekinie i wielu innych dygnitarzy.

Obszerna relacje z uroczystosci mozna przeczytac tutaj
Na marginiesie - o uroczystosci dowiedzialem sie "po fakcie", zreszta przez
przypadek. Troche daje do zastanowienia, ze Polacy mieszkajacy tutaj nie
dostaja zadnych informacji o tak waznym wydarzeniu od tutejszych naszych
placowek dyplomatycznych. Zreszta moze to nie lezy w zakresie ich obowiazkow
i niepotrzebnie sie czepiam.

Czy ktos z czytajacych liste "Shanghajczykow" byl moze na tej uroczystosci?
pzdr

J

hej, ja uwazam, ze czepiasz sie calkiem potrzebnie, ja tez boleje nad
odlaczeniem od reszty w Szanghaju, w Pekinie sie bardzo ladnie organizuja,
dzieki pani Renacie Inokomis, ktora sle pare razy w miesiacu jakies
zaproszenia, poza tym nowy Konsul w Pekinie mial plany otwarcia klubu
polskiego na terenie ambasady, takiego DKFu, gdzie prezentowaliby polskie
filmy etc,

Czy ktos ma namiary na kogos w konsulacie w Szanghaju? Moze ktos by sie tam
ruszyl i zaczal jakis newsletter? ja tez dowiedzialam sie o pomniku Szopena
przez telefon od moich rodzicow, wstyd, ze oni wiedza wczesniej niz ja..

pozdrawiam

kasia sierszenska
Witam,

tak sie sklada, ze udalo mi sie dotrzec na uroczystosc odsloniecia pomnika
Szopena w sobotni ranek. Jesli ktos ciekaw jest jak bylo -zapraszam do zajrzenia
na strone www.szymczyk.foxnet.pl - kilka fotek, zapis wrazen.
  • Koncert w Shanghaju
    Koncert w Shanghaju
    00:30 | 1,73 MB

    Pozdrawiam,
    Wojtek
    Zapiski z Panstwa Srodka
    http://szymczyk.foxnet.pl/wordpress/?p=65
http://groups.yahoo.com/group/polska-chiny/message/3959


W eleganckiej dzielnicy Shanghaju w parku Zhong Shan odsłonięty został 3.3.2007 najwyższy na świecie 6 metrowy pomnik Chopina. Autorka 2,5 tonowej rzeźby wykonanej w Gliwicach, Lu Pin od ponad dziesięciu lat żyje w Polsce, gdzie osiedliła się po skończeniu studiów na warszawskiej ASP. Odsłonięcia rzeźby dokonał wiceminister kultury Krzysztof Olendzki w asyście  Wicemarszałka Sejmu Olejniczaka z SLD i m.in. posłów: Gadzinowskiego oraz Piechoty.

Zakładki:
EU-Fotos
FREUNDE - PRZYJACIELE
IN POLEN - W POLSCE
KOSIEWSKI
Księga - Gästebuch
KULTUR
LITERATUR
Narodowi socjaliści - komuniści - inne
NASZE - UNSERE
POLONIA i Polacy za granicami RP
SOWA
SOWA RADIO
SOWA VIDEO
UNIA & POLSKA
YES - POLAND
kosiewski.
Add me to your address book
Google Groups – wersja beta
Zapisz się do magazyn europejski
E-mail:
Odwiedź tę grupę
Sowa Magazyn Europejski